Thursday, May 6, 2010

Dugaan mematangkan manusia...

Manusia belajar dari kesalahan...

Tapi saya ni selalu buat salah yang same...sampai mira pun boleh tegur saya....saya pun pelik kenape saya tak belajar dari kesalahan saya..napela saya ni degil sangat..nape saya ikut sangat perasaan saya....nape saya tak biarkan je...napa saya boleh fikir hidup saya akan berubah...nape saya tak fikir benda lain...nape saya asyik ingat benda yang belum tentu.....argh....banyak betul nape...saya pun dah naik pening....tapi mesti tak bes hidup kalo takde sume dugaan ni kan...saya harap saya kuat..walaupun saya selalu buat salah yang sama..saya yakin satu hari nanti saya pasti akan bahagia..mungkin bukan di dunia...tapi akhirat masih ade kan.....saya kena ubah fikiran saya..saya kene selalu pikir positif ni tak saya ni selalu duk pikir yang negatif je sampai naik tension.....mungkin sy tak bahagie di jalan yang itu ..mungkin jalan hidup saya lain...takpela saya berserah segala kepada ALLAH...ALLAH sayangkan saya sebab tu saya diuji dengan pelbagai cabaran..sudah tentu sume cabaran ini saya mampu untuk hadapinya kerana ALLAH hanya akan menguji hambaNYA yang mampu menangung cabaran dan dugaan tersebut...pelbagai dugaan dan cabaran ini membuatkan saya lebih dekatNYA ..cinta kepada manusia bukan kekal jadi tak perlulah saya berharap kepada manusia...cinta kepada ALLAH yang kekal...manusia akan berubah namun tidak ALLAH ...ALLAH sentiasa bersama kite cume kita kadang2 alpa dan kembali mengingtinya ketika ditimpa kesedihan dan kesusahan...huhu...saya harap saya kuat untuk hadapi sume cabaran dan dugaan dalam hidup saya selagi saya masih bernafas...

No comments:

Post a Comment