Tuesday, May 4, 2010

macam-macam..

Hai alzz....

Pukul 1 tadi saya ngan kawan saya pi makan kat stesen bus Kuala Terengganu...kenape saya makan kat stesen bas??? sebabnye kedai makan yang ok ade kat situ jer...yang lain ade tapi jauh sikit...tadi saya makan nasi+ayam goreng+telur ikan+limau ais = RM6.20....pas makan saya ajak kawan saya duk jap kat stesen bas sebab panas nak jalan kaki balik kat opis....die pun setuju dengan permintaan saya tu...bile dah duduk tu ..kami pun memerhatikan keadaan sekeliling...kami disajikan dengan pemandangan mat-mat bangla dan indon yang bole juga turut dilihat di Kuala Lumpur...erm satu lagi pemandangan yang paling menarik ialah...saya ternampak seorang pemuda bert-shirt coklat and berseluar jeans lusuh mundar-mundir di hadapan kami...tak tau kenapa mate ni asyik mengekori pergerakan pemuda tersebut...lalu pemuda tersebut duduk di sebuah meja yang di atasnye terhidang dengan roti dan keropok2 kot sebab saya melihat dari jauh n cermin mate saya ni tak dak application zoom...hehehe...sajeje buat lawak bodo..ok..ok...saya sambung balik cerita pemuda bert-shirt coklat tersebut....pemuda tersebut seperti teragak2 n membuka penutup salah satu bekas yang berisi roti di atas meja tersebut...lalu die pun seperti menyorok kan roti tersebut di dalam genggaman nye...pas tu pemuda tersebut p order air dan duduk di salah sebuah meja yang kosong.....tak lame kemudian..tokeh kedai yang mukenya ala-ala shah rukh khan pun anta la secawan teh o panas..dan duduk 1 maje dengan pemuda bert-shirt coklat tersebut..di dalam gengaman pemuda bert-shirt coklat tersebut masih terdapat roti yang diambil tadi...pemude tersebut makan secara sorok2 dengan memalingkan mukenye ke arah yang bertentangan dari tokeh kedai tu...pas habis makan pemuda tersebut minum air teh die n bayar sambil menunjuk ke arah si tokeh kedai cawan air tehnya...berkali2 dia menunding ke arah cawan tersebut...mungkin die bermaksud aku bayar untuk air ni je roti tadi tu tak...hahaha..tokeh kedai dengan rela pun mengambil duit rm1 dan memulankan wang baki kepada si pemuda...

saya dan kawan membuat kesimpulan bahawa si pemuda tersebut adalah drug addict kerana tingkah lakunye yang tersangatlah aneh dari penilaian kami sebagai pembantu juruaudit....dan mungkin juga si tokeh kedai telah pun mengetahui yang 1 daripada rotinya telah disebat oleh si pemuda dan si tokeh pun redha dengan ketentuan hidupnye.....mungkin sudah terbiasa dengan tugas untuk membuat pemerhatian audit dan dengan tidak semene-mene kami pun telah mengaudit si pemuda tersebut...

Hahahahahaha sape suruh saya n kawan saya duk lepak kat stesen bas Kuala Terengganu tuh...si pemuda bert-shirt coklat tak suruh n si tokeh kedai pun tak jugak..

Hahahahah.....esok nak cari tempat makan lain pulak..takut kalo terjumpa si pemuda bert-shirt coklat tersebut..

No comments:

Post a Comment