Saturday, May 8, 2010

FLIGHT BACK TO KL

9.00 pm check in n pompuan kaunter air asia ckp next time jangan lambat ea...then dengan saya mintak abg sepol belikan air mineral sebab haus..pas tu pg kat balai pelesan salam2 ngan mak n adik wani..ngan abg sepol pandang2 je....sapa pun p n tunggu kat gate 2...sedih je rase mase tu...saya pun tgu la ka kerusi dekat dengan ngan gate 2 ...ade announcement " kepada semua penumpang penerbangan AK 5277 ke Kuala Lumpur..kami ingin memaklumkan jadual penerbangan akan ditangguhkan kerana...."

Argh..tension betul dahla tengah sedih flight pulak nak delay2......then saya pun duduk jela temenung sambil dengan mp3 kat handphone...datang sorang mamat nieh n duduk kat sebelah saya...tgk dr gayanya..dia ni bukan asal dari Malaysia n satu lagi sebab dia ade pegang pasport...pas tu dia tanye saya...flight ke kl ke? ...saya pun jawab aa....tak lame pastu dia mintak saya tlg tengokkan beg die...tak tau la dia nk p mane.....tak lame pastu dia dtg balik n say tq jagekan beg......

Saya still menunggu flight tu...sakit je hati...n tibe2 rase nak p toilet pulak...saya pun tengok kiri kanan sebab nak cari toilet..saya pun fikir2 nak p toilet ke tak nak..ke aku nak buang je kat dalam flight tu...hish lambat betul flight ni...saya pun amik keputusan p jela toilet...jauh gak toilet tu dari gate 2....

Pas dah setle urusan sya kat toilet saya pun cepat2 g kat gate 2..mak ai semua org dah beratur n panjang pulak barisan die....saya pun p la kat hujung barisan tu ...kebetulan pulak mamat yang tumpang beg tu depan saya.....saya pun senyum jela...pastu dia tanye "Kamu ke mane tadi?"....saya pun reply "saya ke toilet..jauh betul toiletnye"....pastu dia pun cam beborak2 ngan saya mcm kat bawah ni:

mamat tu: "nama kamu siape"

saya: : "nama saya umi, name kamu?"

mamatu tu: "eh kamu umi, saya umar"

hahahahha kelakar betul nak same plak name kitorang....teringat plak saya kat umathevi...

umar : "kamu ade urusan ape di johor umi?"

umi : "saya datang jumpe abang saye..n kamu?"

umar: "saya student UTM...."

umi: 'owh..kamu amik jurusan ape?"

umar: "jurusan?? kamu di sini panggil jurusan jugak ke?"

saya pum mula nak wat laawak bodo

umi: " yela or kamu panggil major ?"

umar:" hahhaa..itu dalam english.."

umi: " ish dia ni habis tu org malaysia nak panggil ape plak...tak kan nak panggil biskut kot"

umar: "saya ingat org di sini tak panggil jurusan..sebab di tempat saya memang panggil jurusan...saya amik kimia"

umi: "master ke?"

umar: "phd"

umi: "hebat betul dia ni" dalam hati je yang ni

conversation yang lain tu skip jela sbb lame sgt beratur tu yg mcm panjang beborak ...

umar: " kamu seat berape ye umi?"

umi: "16F..kamu?"

umar:"saya 18D...saya tak suke duduk tepi tingkap..kamu suke?"

umi: "suke"

umar: " kalo saya punye tepi tingkap n kamu nye belah luar kite tukar seat ea?"

umi: "boleh ke?"

umar: "boleh je ..saya selalu mintak tukar sebab saya rase tesepit duduk kat tepi tingkap"

umi: "apela dia ni duk tepi tingkap la best dapat tgk luar walaupun kalo flight malam kalo pandang luar nampak balik muke kite"..yg ni pun dalam hati je...

pastu barisan pun dh start bejalan n masuk kat dalam flight....

umi: "tempat kamu kat belah tepi n saya punye tepi tingkap"

umar: 'umi, kalo cam tu kite kire setel la.."

umi: "hish dia ni bile plak la aku ckp nak tukar tempat ngan die"

saya pun p kat seat saya tanpa pedulikan si umar tu.....pastu

umar: "umi mari sini beg kamu saya letak di atas"

umi: "eh..takpe2 kang saya letak sendiri"

umar: "eh..takpe2"

dia pun amik beg saya letak kat atas......

saya pu temenung n flight pun jalan...

saya pun tetido sebab mengantuk sangat...sedar 2 je ade announcement

"ready for landing"

saya pun readyla nak landing sbb nnt flight tu akan terhentak jap lg n break cam tak cukup tanah....

alhamdulilah sampai pun saya kat LCCT...

sume org bangun n tak sabar2 nak kuar dari perut flight...

saya pun tgk je org yg ramai tu..sambil pikir bila la ku bole amik beg aku ni...

umar pandang saya n wat isyarat yg dia tlg amikkan beg saya...

baik betul die ni...

pastu umar kate umi kamu keluar dulu n dia blok org belakang...huhu

saya pun turunla tangga flight n tgk flight...

fuyo airbus rupenye....

tibe2 si umar tu ade kat tepi saya n dia jalan ngan saya...

eh mamat ni ade lagi dia ni....

huhu.....sebenarnye saya boring sgt2 mase tggu flight..n umar tu just iklan sementara nak sampai kl....n lupe plak nk bgtau yg umar tu org indonesia kat padang n flight dia pagi ni pukul 8 naik air asia jugak...dah sampai kot die dekat padang tu..tak tau la padang bola ke hahahahaha......

No comments:

Post a Comment